Kliknij, aby przejść do strony głównej
Kliknij, aby przejść do strony głównej WSG
  • Elastyczność studiów
  • Upraktycznienie i uzawodowieniE studiów
  • Umiędzynarodowienie
  • PROCES STUDIOWANIA
  • Akty prawne
  • SŁOWNIK POJĘĆ
  • Kontakt

Co powinieneś wiedzieć?

System kształcenia w Polsce ulega intensywnym zmianom. Środowisko akademickie naszej Uczelni od dawna przygotowywało się do tego procesu, dlatego już dzisiaj możemy zaproponować Kandydatom ofertę gwarantującą nową jakość edukacji: kształcenie skupione na kompetencjach i umiejętnościach, elastyczność i indywidualizm w realizacji studiów, przygotowanie do funkcjonowania na rynku międzynarodowym.
więcej

WAŻNE PYTANIA
...i odpowiedzi

  • Co to jest system kształcenia?
  • Czym jest obszar studiów?
  • Co to są punkty ECTS?
więcej

AKTUALNOŚCI

Upraktycznienie i uzawodowienie studiów

Upraktycznienie kształcenia jest szansą na lepsze dopasowanie kwalifikacji absolwentów do potrzeb rynku pracy, dlatego wprowadzamy do programu różne formy praktyczne, warsztaty i staże. Dajemy możliwość certyfikowania umiejętności zawodowych, motywujemy do udziału w kursach i szkoleniach oferowanych przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG w ramach przedmiotów kształcenia i w ramach czesnego (np. kurs pilota wycieczek, opiekuna w placówkach wypoczynku dla kierunku turystyka i rekreacja; CISCO i ECDL - europejskie komputerowe "prawo jazdy" - dla kierunku informatyka).

Co konkretnie oznacza upraktycznienie?

  • mobilizowanie do rozwijania umiejętności praktycznych i samokształcenia poprzez ułatwianie tego procesu - rozwiązania systemowe,
  • weryfikacja umiejętności (certyfikat niezależnej instytucji branżowej to spory atut),
  • odnoszenie umiejętności do potrzeb pracodawców,
  • zarządzanie ścieżką kariery zawodowej.

W ramach aplikacyjności kształcenia tworzymy skuteczny transfer wiedzy (technologicznej, z zakresu zarządzania, marketingu, czy badania rynku) pomiędzy sektorem nauki i biznesu - dotyczy to m.in. "zamawianych" prac dyplomowych, inżynierskich i magisterskich realizowanych dla potrzeb konkretnych firm/instytucji (w tym małych i mikro przedsiębiorstw).

DUALNY SYSTEM STUDIÓW JAKO JEDNA Z FORM REALIZACJI KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO

Zajęcia związane z praktycznym przygotowaniem zawodowym, przewidziane w programie studiów dla kierunku o profilu praktycznym, są prowadzone:

  1.  w warunkach właściwych dla danego zakresu działalności zawodowej;
  2. w sposób umożliwiający wykonywanie czynności praktycznych przez studentów;
  3. przez osoby, z których większość posiada doświadczenie zawodowe zdobyte poza uczelnią odpowiadające zakresowi prowadzonych zajęć.

Studia dualne, stanowią specyficzny system studiowania realizowany we współpracy z instytucjami zewnętrznymi w środowisku pracy lub w warunkach zbliżonych do środowiska pracy. Istotą studiów dualnych jest:

  • stały kontakt z praktykami i ekspertami branżowymi;
  • korelacja systemu praktyk zawodowych/staży z partnerami branżowymi;
  • dostęp do najnowszych (aktualizowanych) technologii i metod pracy stosowanych w branży;
  • konsultacja efektów kształcenia i programów kształcenia;
  • możliwość tworzenia dedykowanych programów stypendialnych dla wyróżniających się studentów;
  • możliwość wykonywania aplikacyjnych projektów i prac dyplomowych na potrzeby przedsiębiorstwa;
  • możliwość indywidualizacji organizacji studiów (szczególnie w przypadku studiów zamawianych);
  • możliwość wczesnej selekcji i kształtowania ścieżki rozwoju studenta – przyszłego pracownika danej firmy.

Efekty kształcenia praktycznego wynikające z profilu praktycznego studiów, kwalifikowalnych form kompetencji związanych z Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji (ZSK), uprawnień zawodowych i branżowych oraz certyfikacji zewnętrznych wymagają realizacji zajęć w zróżnicowanych środowiskach.
W celu zapewnienia stabilności systemu kształcenia praktycznego Uczelnia zawierać może umowy lub porozumienia zakładające różny poziom zaangażowania partnera (np. partnerstwo strategiczne, dualne) oraz o różnym zakresie (np. na rzecz jakości kształcenia, partnerstwa naukowo-gospodarczego).
Partnerstwo, zawierane na potrzeby systemu kształcenia praktycznego, dotyczy działalności podmiotu, który w zależności od specyfiki obejmować może zarówno wybrane jak i obszarowe efekty kształcenia.
W zależności od zakresu współpracy, partner dualny może być zarówno wykonawcą jak i beneficjentem działań podejmowanych w ramach realizacji procesów kształcenia praktycznego.
 

GazetonMSPWSG MBA - Szkoła Biznesu40plusOchrona pacjentaAUTOCADAUTODESK
kursy, szkoleniaErasmusu3w

NEWSLETTER

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje?
Krajowe Ramy kwalifikacji - Wyższa Szkoła gospodarki