Upraktycznienie kształcenia jest szansą na lepsze dopasowanie kwalifikacji absolwentów do potrzeb rynku pracy, dlatego wprowadzamy do programu różne formy praktyczne, warsztaty i staże. Dajemy możliwość certyfikowania umiejętności zawodowych, motywujemy do udziału w kursach i szkoleniach oferowanych przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji WSG w ramach przedmiotów kształcenia i w ramach czesnego (np. kurs pilota wycieczek, opiekuna w placówkach wypoczynku dla kierunku turystyka i rekreacja; CISCO i ECDL - europejskie komputerowe "prawo jazdy" - dla kierunku informatyka).
Co konkretnie oznacza upraktycznienie?
W ramach aplikacyjności kształcenia tworzymy skuteczny transfer wiedzy (technologicznej, z zakresu zarządzania, marketingu, czy badania rynku) pomiędzy sektorem nauki i biznesu - dotyczy to m.in. "zamawianych" prac dyplomowych, inżynierskich i magisterskich realizowanych dla potrzeb konkretnych firm/instytucji (w tym małych i mikro przedsiębiorstw).
DUALNY SYSTEM STUDIÓW JAKO JEDNA Z FORM REALIZACJI KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO
Zajęcia związane z praktycznym przygotowaniem zawodowym, przewidziane w programie studiów dla kierunku o profilu praktycznym, są prowadzone:
Studia dualne, stanowią specyficzny system studiowania realizowany we współpracy z instytucjami zewnętrznymi w środowisku pracy lub w warunkach zbliżonych do środowiska pracy. Istotą studiów dualnych jest:
Efekty kształcenia praktycznego wynikające z profilu praktycznego studiów, kwalifikowalnych form kompetencji związanych z Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji (ZSK), uprawnień zawodowych i branżowych oraz certyfikacji zewnętrznych wymagają realizacji zajęć w zróżnicowanych środowiskach.
W celu zapewnienia stabilności systemu kształcenia praktycznego Uczelnia zawierać może umowy lub porozumienia zakładające różny poziom zaangażowania partnera (np. partnerstwo strategiczne, dualne) oraz o różnym zakresie (np. na rzecz jakości kształcenia, partnerstwa naukowo-gospodarczego).
Partnerstwo, zawierane na potrzeby systemu kształcenia praktycznego, dotyczy działalności podmiotu, który w zależności od specyfiki obejmować może zarówno wybrane jak i obszarowe efekty kształcenia.
W zależności od zakresu współpracy, partner dualny może być zarówno wykonawcą jak i beneficjentem działań podejmowanych w ramach realizacji procesów kształcenia praktycznego.