Kliknij, aby przejść do strony głównej
Kliknij, aby przejść do strony głównej WSG
  • Elastyczność studiów
  • Upraktycznienie i uzawodowieniE studiów
  • Umiędzynarodowienie
  • PROCES STUDIOWANIA
  • Akty prawne
  • SŁOWNIK POJĘĆ
  • Kontakt

Co powinieneś wiedzieć?

System kształcenia w Polsce ulega intensywnym zmianom. Środowisko akademickie naszej Uczelni od dawna przygotowywało się do tego procesu, dlatego już dzisiaj możemy zaproponować Kandydatom ofertę gwarantującą nową jakość edukacji: kształcenie skupione na kompetencjach i umiejętnościach, elastyczność i indywidualizm w realizacji studiów, przygotowanie do funkcjonowania na rynku międzynarodowym.
więcej

WAŻNE PYTANIA
...i odpowiedzi

  • Co to jest system kształcenia?
  • Czym jest obszar studiów?
  • Co to są punkty ECTS?
więcej

AKTUALNOŚCI

Wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji (KRK) w Wyższej Szkole Gospodarki

Kolejnym obszarem przygotowań był cykl 9 szkoleń i seminariów dla pracowników WSG podejmujących problematykę m.in. założeń KRK jako narzędzia podnoszenia jakości kształcenia, dydaktyki akademickiej w kontekście edukacji ustawicznej, pomiaru efektów kształcenia, e-learningu w praktyce (doświadczenia WSG), modeli dydaktyki akademickiej. Należy podkreślić, że w Wyższej Szkole Gospodarki istniały już nowatorskie inicjatywy, które świetnie wpisują się w idee KRK. Na szczególną uwagę zasługują działania związane z umiędzynarodowieniem kształcenia, uelastycznieniem kształcenia, nowoczesne rozwiązania dotyczące platformy e-learningowej, współpraca ze środowiskiem społeczno-gospodarczym, liczne działania pozadydaktyczne sprzyjające aktywizacji studentów i kształtujące ich różnorodne kompetencje (APK, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Uniwersytet Rodzinny, „Laboratorium ulicy" i wiele innych). Te dobre praktyki na pewno będą służyły skutecznemu wdrażaniu Krajowych Ram Kwalifikacji i podnoszeniu jakości kształcenia.
W bieżącym roku akademickim podejmujemy, według przyjętego harmonogramu, kolejne działania służące unowocześnianiu systemu kształcenia, budowaniu nowych propozycji edukacyjnych, przygotowaniu planów i programów w języku efektów, podnoszeniu jakości tegoż kształcenia w powiązaniu z jego ustawicznym unowocześnianiem tak, aby odpowiadało ono wymogom współczesnego świata i jeszcze lepiej przygotowywało do edukacji ustawicznej oraz radzenia sobie na rynku pracy.

Dlaczego wprowadzamy Krajowe Ramy Kwalifikacji w polskim szkolnictwie wyższym? Pytanie takie zapewne zadawać sobie będzie wiele osób – nie tylko tych spoza szkolnictwa wyższego. Powodów jest co najmniej kilka:

  • Rosnąca mobilność obywateli Unii Europejskiej, w tym absolwentów uczelni i szkół innych typów na europejskim rynku pracy.
  • Wynikająca z tej mobilności potrzeba precyzyjnego opisania efektów kształcenia, bowiem dyplom danego kierunku studiów w danym państwie w dotychczasowej postaci nie jest czytelny dla pracodawców w innym państwie.
  • Używanie języka efektów kształcenia w Krajowych Ramach Kwalifikacji pozwala monitorować postępy osób studiujących, jak i określić wymagania, które należy spełnić, by uzyskać dyplom – co ma prowadzić do podnoszenia jakości kształcenia w Polsce.


<< powróć do listy

NEWSLETTER

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje?
Krajowe Ramy kwalifikacji - Wyższa Szkoła gospodarki