Kolejnym obszarem przygotowań był cykl 9 szkoleń i seminariów dla pracowników WSG podejmujących problematykę m.in. założeń KRK jako narzędzia podnoszenia jakości kształcenia, dydaktyki akademickiej w kontekście edukacji ustawicznej, pomiaru efektów kształcenia, e-learningu w praktyce (doświadczenia WSG), modeli dydaktyki akademickiej. Należy podkreślić, że w Wyższej Szkole Gospodarki istniały już nowatorskie inicjatywy, które świetnie wpisują się w idee KRK. Na szczególną uwagę zasługują działania związane z umiędzynarodowieniem kształcenia, uelastycznieniem kształcenia, nowoczesne rozwiązania dotyczące platformy e-learningowej, współpraca ze środowiskiem społeczno-gospodarczym, liczne działania pozadydaktyczne sprzyjające aktywizacji studentów i kształtujące ich różnorodne kompetencje (APK, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Uniwersytet Rodzinny, „Laboratorium ulicy" i wiele innych). Te dobre praktyki na pewno będą służyły skutecznemu wdrażaniu Krajowych Ram Kwalifikacji i podnoszeniu jakości kształcenia.
W bieżącym roku akademickim podejmujemy, według przyjętego harmonogramu, kolejne działania służące unowocześnianiu systemu kształcenia, budowaniu nowych propozycji edukacyjnych, przygotowaniu planów i programów w języku efektów, podnoszeniu jakości tegoż kształcenia w powiązaniu z jego ustawicznym unowocześnianiem tak, aby odpowiadało ono wymogom współczesnego świata i jeszcze lepiej przygotowywało do edukacji ustawicznej oraz radzenia sobie na rynku pracy.
Dlaczego wprowadzamy Krajowe Ramy Kwalifikacji w polskim szkolnictwie wyższym? Pytanie takie zapewne zadawać sobie będzie wiele osób – nie tylko tych spoza szkolnictwa wyższego. Powodów jest co najmniej kilka: